Valberedningens förslag till styrelse för SD Syd 2016 | Sverigedemokraterna Syd

Valberedningens förslag till styrelse för SD Syd 2016

Valberedningen har följt SD Syds styrelsearbete under det gångna året under ledning av Jörgen Grubb som ordförande. Vår ambition är att styrelsen ska bestå av olika lagdelar, där varje person har sin roll – stor som liten. Det förslaget som vi nu har kommit fram till ser vi som det mest optimala utifrån dagens förutsättningar. Distriktet har många viktiga funktioner och ska självklart fortsätta med sitt uppdrag att hjälpa och stödja kommunföreningarna.

Valberedningen har under året sett en mycket positiv utveckling på det stödjande arbete som påbörjats av tidigare styrelser, med att höja kompetensnivåerna bland aktiva medlemmar och kommunföreningar. Distriktets medarbetare och ledamöter har under 2015 genomfört över 100 stycken utbildningsbesök hos kommunföreningarna, arrangerat föreläsningar, torgmöten och ett stort konvent för drygt 700 personer. Till detta kommer det dagliga stöd och hjälp man bistått kommunföreningar samt ibland även enskilda medlemmar.

Slutligen, vi har sett ett mycket väl fungerande lag, och ett välsmort maskineri som står väl rustat för framtida uppgifter. Detta viktiga arbete anser vi är helt avgörande för att möta den efterfrågan på duktiga SD politiker som många kommunföreningar kommer att stå inför, när listorna till nästa val 2018 ska sättas.

Vid frågor om valberedningens förslag når ni valberedningens ordförande, Magnus Olsson, på magnus.olsson@sd.se.

Jörgen-Grubb-7

Jörgen Grubb, Malmö, Ordförande Sd Syd
Han har varit med i partiet sedan 2003 och debuterade i Malmö KF 2006. Sedan dess har han även blivit ordförande i SD Malmö och numera också ordförande i Distrikt Syd. Jörgen har sitt ursprung från näringslivet och de senaste 10 åren inom IBM som projektledare. Han har under ca 20 år arbetat i olika ledarpositioner och ser organisatoriskt arbete som en av sina starkaste sidor. Jörgen är 54 år och lever med hustrun Åsa och två tonåringar Julia och Hanna.

Foto Johan

Johan Wifralius, Ängelholm, vice ordförande Sd Syd
Han är vice ordförande i Distrikt Syd, ordförande i Ängelholm, vice gruppledare kommunfullmäktigegruppen samt ledamot i kommunstyrelsen. Johan är sedan våren 2015 anställd inom Distrikt Syd som Aktivitet-Föreningsansvarig. Tidigare arbetade Johan som försäljare inom motorbranschen. På fritiden umgås Johan med sin familj och 4 barn.

Ã¥sa e

Åsa Edvardsson, Klippan, 2:e vice ordförande Sd Syd
Hon är 2:e vice ordförande i Distrikt Syd och är förtroendevald politiker i Klippan. Åsa är 51 år gammal och har två barn. Hon har en bred arbetslivserfarenhet och har bland annat arbetat på Sverigedemokraternas rikskansli och med försäljning. Åsa tillför styrelsen en bra balans och brinner för att arbeta såväl politiskt som organisatoriskt.

Kicki Hellström-2

Kicki Hellström SD Landskrona 65 år (omval) Ledamot
Ledamot i kommunfullmäktige samt ledamot arbetsutskottet i utbildningsnämnden Landskrona stad.

1780020_980697681944082_4443677271756268159_o

Tommy Nilsson SD Vellinge 59 år (omval) Ledamot
Ledamot i kommunfullmäktige och 2:e vice ordförande i omsorgsnämnden Vellinge Kommun.

Therese Borg

Therese Borg SD Klippan 38 år (nyval) Ledamot
Ledamot i partistyrelsen, ledamot i kommunfullmäktige och ersättare i kommunstyrelsen.

Ulf Erlandsson

Ulf Erlandsson SD Hässleholm 44 år (omval) Ledamot
Oppositionsråd, ledamot kommunfullmäktige, kommunstyrelsen, vice gruppledare för kommunfullmäktigegruppen samt ledamot i styrelsen för SD Hässleholm.

Teddy Nilsson

Teddy Nilsson SD Svalöv 49 år (omval) Ledamot
Kommunalråd Svalöv, Ledamot arbetsutskottet i kommunstyrelsen samt Ordförande SD Svalöv.

DSC02439_1024

Stefan Borg SD Hörby 61 år (nyval) Ledamot
Gruppledare i kommunfullmäktige och andre vice ordförande i kommunstyrelsen. F.d. stridspilot, arbetar som översättare och är deltidsbrandman.

Christoffer Jönsson v2

Christoffer Jönsson SD Kävlinge 26 år (nyval) Suppleant
Gruppledare kommunfullmäktige och vice ordförande SD Kävlinge. Arbetar som personlig assistent.

20150925_105935

Ewa Karlsson SD Osby 35 år (nyval) Suppleant
Vice ordförande SD Osby och ersättare i kommunfullmäktige.

Gudrun Bengtsson

Gudrun Bengtsson SD Bromölla 60 år (omval) Suppleant
2:e vice ordförande i kommunstyrelsen Bromölla kommun, vice ordförande i SD Bromölla samt gruppledare i SD Bromölla.

Skärmavbild 2016-03-10 kl. 14.54.35

Marcus Möller SD Åstorp 26 år (omval) Suppleant
Ledamot i kommunfullmäktige, vice ordförande bildningsnämnden i Åstorp samt suppleant SD Åstorps styrelse.