Ordförandeträff med Admincontrol och partisekreterare Richard Jomshof | Sverigedemokraterna Syd

Ordförandeträff med Admincontrol och partisekreterare Richard Jomshof

Lördagen den 14 mars höll Distrikt Skåne sin första ordförandeträff för året. Cirka 30 stycken av distrikt Skånes kommunordförande hade tagit sig till Hotell 57 i Ängelholm, där träffen hölls. På plats var även en representant för Admincontroll och SDs partisekreterare Richard Jomshof, som var inbjudna.

Mötet inleddes med att distriktsordförande Johan Wifralius hälsade alla välkomna.

Förste talare var en representant för Admincontrol som presenterade systemet. Admincontrol erbjuder webbaserade lösningar för säkert samarbete och enkel delning av dokument, som exempelvis styrelsedokument. Åhörarna på plats fick vet att detta kommer spara användarna tid och ge bättre kontroll. Efter presentationen ställdes nyfikna frågor.

Näste talare var ingen mindre än partiets partisekreterare Richard Jomshof. Han redogjorde bl.a. för varför partiet växer, men också för hur partiet ska kunna nå större väljargrupper. Redogörelsen utgick från den föreläsningen Richard höll på Göteborgs universitet, vilket skapade stor uppmärksamhet. Richard redogjorde även några av de kampanjer som gett partiet stor uppmärksamhet. Efter Richards anförande blev det en frågestund. De närvarande var mycket nöjda efter ett trevligt och informativt möte.

Efter de båda presentationerna blev det dags för middag och kvällen avslutades med bowling.

Distriktsordförande Johan Wifralius hälsar alla närvarande välkomna. Alla foton: Daniel Engström

Cirka 30 stycken av distriktets ordförande var på plats i Ängelholm.

En representant för Admincontrol presenterar systemet för distriktets ordförande.

Partisekreterare Richard Jomshof redogör för hur SD ska kunna nä flera väljargrupper.

Richard Jomshof håller anförande.

Distriktsordförande Johan Wifralius och partisekreterare Richard Jomshof.

Richard Jomshof avtackas med en gåva.