Jimmie Åkessons turné i Skåne! | Sverigedemokraterna Syd

Jimmie Åkessons turné i Skåne!

Den 30 augusti landade Jimmie Åkessons omfattande och nationella valturné i Skåne och därmed inledde Jimmie Åkessons sin turné i Skåne. Under de tre dagarna som turnén pågick hann Jimmie besöka sex städer i Skåne.

På torsdagen den 30 augusti höll Jimmie Åkesson tal på Stortorget i Helsingborg. Trots att regnmolnen låg tunga över staden, och att regnet duggade tätt, kom trots det en massiv publik för att lyssna på Jimmie. Jimmie talade, precis som under hela sin turné, om bl.a. invandringen, immigrationen, vården och andra aktuella frågor, samt SDs förslag för att lösa dessa.

Fredagen blev en hektisk dag för Jimmie, då han skulle hålla torgtal i hela fyra städer. Dagen inleddes på Rådhustorget i Landskrona där Jimmie talade inför en stor och jublade publik. Därefter begav han sig till Stortorget i Malmö. Trots att vissa i publiken inte kunde respektera demokratin fick Jimmie ändå ett stort stöd av Malmöpubliken. Därefter besökte Jimmie Folkets Park i Trelleborg och Stortorget i Ystad, där folk hade vallfärdat för att se Jimmie och ge sitt stöd, med rungande applåder och jubel.

Under Skåneturnés sista dag besökte Jimmie Lilla Torg i Kristianstad. Även här möttes han av en storpublik som gång på gång jublade över Jimmies tal.

Tre härliga dagar är över och nu fortsätter vi slutspurten på denna valrörelse!

Se bilder från turnén nedan.

Jimmie Åkesson talar i Helsingborg. Foto: Johan Wifralius

SDs kommunalråd i Helsingborg, Michael Rosenberg, här med musikunderhållningen bestående av Marcus Öhrn, Jesper Landin och Peter Jezewski. Foto: Johan Wifralius

Jimmie håller tal inför en jublande publik i Landskrona. Foto: Daniel Engström

Jimmie Åkesson här tillsammans med SD Landskronas ordförande och kommunalråd, Stefan Olsson och vice ordförande Daniel Engström. Foto: Daniel Engström