Jimmie Åkesson besökte Skåne | Sverigedemokraterna Syd

Jimmie Åkesson besökte Skåne

Torsdagen den 2 mars besökte Jimmie Åkesson Skåne, som var sista anhalten på hans Sverigeturné. Platsen var Törringelund utanför Malmö. Det bjöds på trevlig underhållning under kvällen, med bl. a Bedårande Barn som spelade både gamla och nya låtar. Av de nya som spelades blev ”It began in Hässleholm” väldigt bejublad av publiken.

Talet från Jimmie Åkesson berörde de samhällsutmaningar som Sverige står inför och vilka lösningar vi måste ta till. Det blev mycket hyllat av de tillresta ca 600 åhörarna. Avslutningsvis lyfte Jimmie vikten av att engagera sig för Sverigedemokraterna och han manade åhörarna till att kandidera i kommunfullmäktigevalet 2018.

Även ordföranden för Distrikt Skåne, Jörgen Grubb, talade och han passade på att gratulera det nya kommunalrådet Ulf Erlandsson till de stora framgångarna som den lokala SD avdelningen i Hässleholm haft.

Vår populäre partiledare Jimmie Åkesson beskrev de stora samhällsutmaningar som Sverige står inför. Alla foto: Johan Wifralius

Omkring 600 medlemmar och sympatisörer hade kommit för att lyssna på Jimmie

Stolta Hässleholmare. Fr v ordförande Michael Strömberg, kommunalrådet Ulf Erlandsson och regionrådet Patrik Jönsson