Föreläsning om SDs integrationspolitik | Sverigedemokraterna Syd

Föreläsning om SDs integrationspolitik

Lördagen den 19 oktober höll Sverigedemokraternas vice gruppledare i riksdagen, och tillträdande gruppledare, Henrik Vinge en föreläsningar med temat integration, för distriktets medlemmar på Radisson Blu i Helsingborg. Det var SD Skåne som anordnade föreläsningen tillsammans med SD Helsingborg och moderator var Jacob Hagnell ifrån Sverigedemokraternas Kommunikationsavdelning.

Över 100 personer hade tagit sig till Helsingborg varav salen blev fullsatt.

Johan Wifralius, distriktsordförande för SD Skåne, och Pontus Andersson, ordförande för SD Helsingborg, hälsade alla närvarande och gästerna välkomna.

Jacob Hagnell ställde aktuella frågor till Henrik Vinge under hela föreläsningen och den inleddes med att Henrik Vinge förklarade missförståndet med att Sverigedemokraterna skulle vilja ta bort skyddsombuden. Någon som den socialdemokratiska socialförsäkringsminister Ardalan Shekarabi anklagat Sverigedemokraterna för. Det visades även ett klipp av Magnus Persson, ledamot i Arbetsmarknadsutskottet för Sverigedemokraterna, som sågade Shekarabis utspel.

Stora delar av föreläsningen behandlade dock ämnet invandring och integration. Henrik Vinge förklarade att det var exakt tio år sedan Jimmie Åkesson publicerade sin mycket uppmärksammade artikel i Aftonbladet och hur debatten har förändrats sedan dess. Tiden och samhällets utveckling visade att Jimmie Åkesson och Sverigedemokraterna hade rätt hela tiden. Henrik Vinge förklarade även att Sverige fortfarande har en massinvandring trots att regeringen vill påskina att Sverige har en sträng integrationspolitik, vilket inte är fallet. Efter detta blev det tid för frågor från publiken och fika.

Efter fikat föreläste Henrik Vinge om partiets skuggbudget och tog upp några aktuella frågor. Även frågan om kvinnors trygghet togs upp. Föreläsningen avslutades med fler frågor från publiken.

De närvarande medlemmarna var mycket nöjda men dagen och många intressanta frågor ställdes även till föreläsarna.

Distriktsordförande för SD Skåne, Johan Wifralius, hälsar alla närvarande välkomna. Alla foto: Daniel Engström

Henrik Vinge föreläser om partiets integrationspolitik.

Jacob Hagnell från Kommunikationsavdelningen var moderator dagen till ära.

Även Magnus Persson syntes på skärmen och förklarade partiets syn på skyddsombud.

Salen på Radisson Blu i Helsingborg var fullsatt.

Henrik Vinge svarar på publikens frågor.

Distriktsordförande Johan Wifralius avtackar tillsammans med SD Helsingborgs ordförande Pontus Andersson och SD Helsingborgs kommunalråd Michael Rosenberg föreläsarna.