Föreläsning om partiets ideologi den 9 december | Sverigedemokraterna Syd

Föreläsning om partiets ideologi den 9 december

Söndagen den 9 december höll riksdagsledamoten och Sverigedemokraternas partisekreterare Richard Jomshof en uppskattad föreläsning om partiets ideologi. Salen i Hörby var fullsatt med cirka 140 närvarande.

Innan Jomshof gick på scenen fick publiken höra några korta tal. Först ut var distriktets ordförande Jörgen Grubb som hälsade alla hjärtligt välkomna och talade varmt och alla framgångar i de skånska kommunerna, framförallt i Hörby där föreläsningen ägde rum. Sedan gick Johan Ohlin, ordförande i SD Hörby, upp och berättade hur han själv har fått positionen som kommunfullmäktiges ordförande och att SD kommer få alla ordförandeposter i Hörby. Detta till publikens stora jubel. Efter det fick Stefan Borg, gruppledare för SD Hörby, upp och talade varmt om sin kommun. Han passade även på att tacka Hörbyborna för det fantastiska stödet i valet. Slutligen gick Cecila Bladh in Zito in på scenen. Cecilia kommer att få posten som kommunstyrelsens ordförande och blir således kommunalrådet som ska leda Hörby. Hon ville att alla aktiva i SD Hörby, vilket skedde över publikens applåder. Cecilia vill även tacka för förtroende att leda Hörby kommun.

Sedan gick Richard Jomshof upp på scenen och inledde sin föreläsning. Med bilder på skärmen presenterade och förklarade han partiets ideologi – socialkonservatismen. Där efter fortsatte Jomshof att presentera socialkonservatismens historia från 1800-talet och framåt.

Jomshof presenterade även en del socialkonservativa tänkare, såsom Teodor Holmberg, Benjamin Disraeli och Roger Scruton, och avslutade föreläsningen med några grundpelare som partiets ideologi vilar på. Bl.a. demokrati och sammanhållning.

Efter den givande föreläsningar hölls en mycket intressant frågestund.

På scenen: Jörgen Grubb, ordförande för distriktet, Johan Ohlin, ordförande SD Hörby, Stefan Borg, gruppledare SD Hörby och Cecilia Bladh in Zito, SDs kommunstyrelseordförandekandidat Hörby kommun. Alla foto: Johan Wifralius

Cirka 140 personer närvarande på föreläsning i Hörby.

Richard Jomshof håller föreläsning om partiets ideologi.