Föreläsning om migrationspolitik och Syrienresa den 3 mars | Sverigedemokraterna Syd

Föreläsning om migrationspolitik och Syrienresa den 3 mars

Lördagen den 3 mars höll riksdagsledamöterna Markus Wiechel och Martin Kinnunen en uppskattad föreläsning om migrationspolitik och deras resa till Syrien. Salen i Helsingborg var fullbokat till den hänförande föreläsningen av Markus och Martin, med över hundra deltagare närvarande.

Med rörliga kartor på skärmen inledde de föreläsningen med att förklara hur de olika grupperingarna i Syrienkriget stridit om territorium. Där efter visade Markus och Martin ett bildspel från deras Syrienresa. Denna innehöll bl.a. bilder från deras besök i staden Damaskus och deras möten med företrädare från FN. Företrädarna från FN informerade bl.a. Markus och Martin om den humanitära krissituationen i inbördeskrigets spår.

Markus och Martin visade även bilder från staden Ma’loula, som skadats svårt i kriget. Där mötte de den lokala prästen som visade dem b.la. den kyrkan som skadats i inbördeskriget. Markus och Martin berättade även att partiet via stiftelsen Hepatica samlat in pengar till att bygga ett apotek i Ma’loula.

Efter den givande föreläsningar hölls en mycket intressant frågestund.

Den fullsatta föreläsningen lockade över hundra deltagare. Alla foto: Johan Wifralius.

Markus Wiechel.

Martin Kinnunen.

Distriktsordförande Jörgen Grubb, Markus Wiechel, Martin Kinnunen och SD Helsingborgs ordförande Alexander Aagard.