Föreläsning om Energipolitik | Sverigedemokraterna Syd

Föreläsning om Energipolitik

Söndagen den 3 september arrangerade Distrikt Skåne i samarbete med SD Helsingborg en föreläsning om energipolitik. Drygt 60 SD medlemmar hade samlats på Rådhuset i Helsingborg för att lyssna på Mattias Bäckström (riksdagsledamot och SD:s energipolitiske talesman). Distriktsordföranden Jörgen Grubb inledde med att hälsa de församlade välkomna till Helsingborg för en intressant föreläsning.

Mattias Bäckström började med att beskriva det Svenska energisystemet. Hur det är uppbyggt och vilka huvudsakliga energikällor som finns att tillgå i Sverige. Vi fick även en noggrann genomgång av elproduktionen, eldistributionen och elkonsumtionen i Sverige. Mattias avslutade med att beskriva SD:s energipolitik. För att Sverige ska kunna upprätthålla en hög internationell konkurrenskraft och levnadsstandard vill Sverigedemokraterna föra en energipolitik som säkerställer en prisvärd och tillförlitlig energiförsörjning, för såväl hushåll som näringsliv.

Ungsvenskarna Skåne var också på plats och representerades av Filip Olsson (ansvarig Ungsvenskarna Skåne och från Bromölla) samt Sebastian Nilsson (ansvarig Ungsvenskarna Nordvästra Skåne och från Helsingborg).

Mattias Bäckström (riksdagsledamot och SD:s energipolitiske talesman). Alla foto: Tommy Nilsson

Drygt 60 SD medlemmar hade kommit för att lyssna på föreläsningen

Mattias avtackas av Jörgen Grubb (ordf. i Distrikt Skåne) och Eva Zensch (vice ordf. i SD Helsingborg)

Ungsvenskarna var också på plats i Helsingborg. Fr v Sebastian Nilsson, Filip Persson och Johan Wifralius (vice ordf. i Distrikt Skåne)