Föreläsning med Caroline Nordengrip och Tobias Andersson den 20 december | Sverigedemokraterna Syd

Föreläsning med Caroline Nordengrip och Tobias Andersson den 20 december

Sverigedemokraterna Skåne bjöd, tillsammans med SD Staffanstorp, den 20 december in alla medlemmar till Medborgarhuset i Staffanstorp för att lyssna på våra riksdagsledamöter Caroline Nordengrip, tillika ledamot i Försvarsutskottet, och Tobias Andersson, tillika rättspolitisk talesperson och kommittéordförande i justitieutskottet.

Kvällen inleddes med att SD Staffanstorp gruppledare Richard Olsson berättade om hur SD tillsammans med Moderaterna styr kommunen och hur samarbetet initierades, samt vad SD framgångsrikt har fått igenom i Staffanstorp.

Sedan inledde förste föredragaren Caroline Nordengrip genom att hålla ett föredrag om arbetet i försvarsutskottet och om vårt försvar, både civilt och militärt.

Tobias Andersson höll sedan ett föredrag om arbetet i justitieutskottet, samt om vilka rättspolitiska frågor SD fick igenom i den gemensamma budgeten med Moderaterna och Kristdemokraterna.

Kvällen uppskattades av deltagarna, som satt luftigt, och många frågor ställdes till riksdagsledamöterna, samt att det uppstod många uppskattade och intressanta diskussioner.

SD Staffanstorp gruppledare Richard Olsson berättade om hur SD tillsammans med Moderaterna styr kommunen.

Caroline Nordengrip höll föredrag om arbetet i försvarsutskottet och om vårt försvar, både civilt och militärt.

Tobias Andersson höll föredrag om arbetet i justitieutskottet, samt om vilka rättspolitiska frågor SD fick igenom i den gemensamma budgeten med Moderaterna och Kristdemokraterna.

Caroline Nordengrip fick en gåva av SD Staffanstorp gruppledare i form av en rekonstruktion av ett kärl som hittats vid arkeologiska utgrävningar i Uppåkra.

Även Tobias Andersson fick en gåva av SD Staffanstorp gruppledare i form av en rekonstruktion av ett kärl som hittats vid arkeologiska utgrävningar i Uppåkra.