Distrikt Skånes Nationaldagsfirande i Klippan | Sverigedemokraterna Syd

Distrikt Skånes Nationaldagsfirande i Klippan

Traditionsenligt höll distrikt Skåne, tillsammans med SD Klippan, nationaldagsfirande i stadsparken i Klippan. Solen bjöd på strålande väder och förutsättningarna var de absolut bästa för ett fantastiskt arrangemang. Över 600 glada människor hade kommit för att lyssna till dagens talare och till dagens underhållning, samt njuta av det goda tilltugget och stämningen.

Dagens första talare var partisekreterare Richard Jomshof (SD). Richard talade om faran med bl.a. mångkulturalism och islamism och menade att det är viktigt att stå upp och bevara svenska värderingar, samt vara stolt över dessa.

Dagens andra talare var riksdagens gruppledare Mattias Karlsson (SD). Mattias pratade b.la. om  att Sverige har byggt ett av de stabilaste, mest välmående samhällena som någonsin har existerat i världshistorien. Ett samhälle där den svage har kunnat räkna med den starkes hjälp, där man har tagit hand om varandra, känt gemenskap. Det finns otroligt mycket att vara stolt över i Sverige, menade Mattias.

Efter de två bejublade talen hade de båda talarna fullt upp med att ta bilder, samt prata med närvarande medlemmar och sympatisörer.

Efter talen stod inte mindre än Peter Jezewski för musikunderhållningen. Peter lirade många klassiker från 50- och 60-talen till publikens stora uppskattning. Peter lirade även sin nya låt ”Mitt land”.

Under hela arrangemanget njöt alla närvarande i solen och tog för sig av kaffe, svalkande drycker, korv och popcorn. Allt detta tillsammans skapade en trevlig och uppskattad tillställning.

Jonas Luckmann (ordf SD Klippan) och Jörgen Grubb (ordf SD Skåne) öppnar Nationaldagsfirandet i Klippan. Alla foton: Johan Wifralius

Publikbild. Drygt 600 besökare.

Richard Jomshof håller tal.

Mattias Karlsson håller tal.

Peter Jezewski framför låten ”Mitt Land”.

Ungsvenskarna – Max, Sebastian, Nichlas och Filip svarade på frågor till dom yngre besökarna.

Politisk bokbord där SD Klippan bl.a. svarade på frågor.

Korvgrillning. Ralf och Joakim serverade korv till besökarna.

Kaffetältet. Oscar och Marie serverade kaffe till besökarna.