Distrikt Skånes Nationaldagsfirande i Hörby | Sverigedemokraterna Syd

Distrikt Skånes Nationaldagsfirande i Hörby

På nationaldagen höll distrikt Skåne tillsammans med SD Hörby, och med hjälp av SD Eslöv, nationaldagsfirande på Ringsjöstrand camping utanför Hörby. Solen bjöd på strålande väder och förutsättningarna var de absolut bästa för ett fantastiskt arrangemang. Många människor hade kommit för att ta del av gemenskapen, det goda tilltugget och lyssna till talarna. Besökarna kunde även gå tipsrunda, spela bangolf, pingis och kubb och barnen hade en egen godisfiskedamm.

Dagens första talare var SD Hörbys ordförande som välkomnade besökarna, talade om varför vi firar nationaldagen och manade alla att vara stolta över sitt Sverige.

Därefter gick SD Hörbys gruppledare Stefan Borg upp på scenen, tog ton, och alla sjöng nationalsången alla fyra verser gemensamt.

Även distrikt Skånes f.d. ordförande Jörgen Grubb, numera ordförande för Distrikt Malmö, höll ett tal om Sverige.

Under hela arrangemanget njöt alla närvarande i solen och tog för sig av kaffe, svalkande drycker, kakor och korv med bröd. Allt detta tillsammans skapade en trevlig och uppskattad tillställning.

SD Hörbys ordförande Johan Ohlin öppnar Nationaldagsfirandet. Alla foto: Daniel Engström

SD Hörbys gruppledare Stefan Borg tar ton när alla besökare sjunger nationalsångens fyra verser.

Vad vore ett nationaldagsfirande utan grillad korv.

Kaffe och kakor serveras för fullt med hjälp av SD Eslöv.

Även fyrbenta ,och pälsbeklädda, vänner från djurriket var närvarande.

Tipsrunda i mysig miljö vid Ringsjön.

Distrikt Skånes f.d. ordförande Jörgen Grubb, numera ordförande för Distrikt Malmö, håller tal.

Johan Ohlin och Jörgen Grubb på scen.

Besökare njuter i solskenet.