1 maj i Tomelilla | Sverigedemokraterna Syd

1 maj i Tomelilla

Den 1 maj höll Sverigedemokraterna i Tomelilla, tillsammans med distriktet, ett torgmöte med tal av ett flertal toppkandidater till stundande Europaparlamentsval, samt tal av Björn Söder.

Trots det gråmulna vädret var torget i Tomelilla näst in till fullt och många människor lyssnade intresserat till föreläsarna. Till besökarna serverades det även korv med bröd, kaffe och saft.

På plats var även EP-toppkandidaterna Kristina Winberg och Jessica Stegrud. Då distriktsordförande Johan Wifralius höll ett inledningstal passade han på att locka upp dessa på scenen för att ställa en del frågor om EP-valet.

Kristina Winberg talade mest om migrationen som hon menade är en ödesfråga. Kristina påminde åhörarna om den makt EU har, då Sverige t.o.m. måste fråga EU om lov för att ha gränskontroller. Kristina nämnde även att undersökningar visar att SD kan bli största parti i EP-valet.

Jessica Stegrud berättade att hon var ny i partipolitiken, men att hon har varit en opinionsbildare och sett hotet ifrån EU, men även från den ansvarslösa invandringspolitiken, ett längre tag. Jessica talade även om det hot som finns mot yttrandefriheten, bl.a. genom EU:s nya lagar om att begränsa internet.

Nästa talare var EP-toppkandidaten och riksdagsledamoten Linda Lindberg. Hon talade bl.a. om de skyhöga kostnaderna som Sverige betalar för EU och vikten att reformera EU.

Siste talare var ingen mindre än Björn Söder som ägnande sitt tal om EU, men även om den politiska situationen i Sverige.

De närvarande åhörarna var mycket nöjda med dagen och vi hoppas på ett bra resultat för SD i EP-valet!

Distriktets ordförande, Johan Wifralius, tillsammans med SD Tomelillas ordförande, Paul Lennartsson, håller inledningstal. Alla foton: Daniel Engström

Tre EP-toppkandidater, samt en trio starka SD-kvinnor: Linda Lindberg, Jessica Stegrud och Kristina Winberg.

Björn Söder håller tal.

Trots det gråmulna vädret var torget i Tomelilla nästan fullt av intresserade åhörare.

Dagens glada talare, med gåvor, poserar inför fotografen.